מה צריך להכין כדי להתחיל בהדבקת מפיות?

ראשית, חפץ עצמו שעליו נדביק מפיות. זו יכולה להיות קופסת תכשיטים, ספל חרס, אגרטל, עציץ , כד, קופסת קרטון או קופסת תבלינים. כל מה שרוצים. אפילו על בדים ניתן להדביק מפיות, אבל בעזרת דבק מיוחד.

כמו כן נכין מפיות עם ציורים מתאימים, דבק פלסטי, לכה אקרילית ומכחול שטוח של רכות בינונית וכמוון, מספריים קטנים.

להדבקה משתמשים במפיות צבעוניות המורכבות מ- 2-3 שכבות שניתן להשיג בחנות. אותנו מעוניינת השכבה הצבעונית העליונה.

הדבקת מפיות על קופסת תכשיטים


סדר פעולות הולך ככה:

שלב ראשון: הכנת משטח להדבקה. משטח עץ צריך ללטש עם נייר זכוכית הכי דק ולכסות בצבע בסיס (יכול להיות צבע אקרילי) של גוון מתאים. טיפ: צבע מפיות מודבקות נראה יותר חי אם הציור מודבק על בסיס לבן.

שלב שני: מפרידים את השכבות של מפית ומשאירים את השכבה העליונה עם ציור. גוזרים בזהירות ציורים שבחרנו ומניחים אותם על החפץ שלנו בסדר רצוי. במידת הצורך מקיפים את צורתם בעיפרון כדי לא לשכוח את מקומם.

שלב שלישי – הדבקה: להדבקת מפיות אפשר להשתמש בכמה דבקים: דבק מפיות שניתן לקנות, דבק פלסטי מדולל במים בפרופורציה 1:1 ודבק מפיות שהוא לכה. ניתן להשתמש גם בלכה אקרילית שקופה ללא צורך בדבק. יש מדביקים מפיות אפילו על חלבון ביצה. אני לא ניסיתי אבל אומרים שמחזיק מצויין.

מניחים את הציור על מקומו ומכסים אותו בשכבת דבק בעזרת מכחול מהמרכז אל הקצוות. פשוט שמים כמה טיפות דבק שמנות במרכז התמונה ומורחים אותן על פני הציור תוך כדי החלקת קמטים. לא להתקמצן בדבק. תשתדלו גם שלא להשאיר בועות מתחת למפית.

שלב רביעי: אחרי שסיימתם, תנו לתמונה להתייבש לגמרי ותצפו אותה בלכה אקרילית. ניתן למרוח כמה שכבות לכה, אבל צריך לתת זמן לייבוש סופי של כל שכבה.

שלב אחרון: לגימור סופי של התמונות ניתן לצייר עליהן או לצבוע קטעים מסויימים בצבעים או בטושים על מנת להחייות את התמונות. אחר-כך, כמוון, צריך לכסות את התמונה בשכבת לכה.

תעקבו ושיתפו!