כרית בצורת נחשאיזה נחש חמוד יצא לי, נכון? אני, האמת, לא ציפיתי שיצא כזה חמוד. הבנות שלי אוהבות אותו וגם החתולות.
אספר איך עשיתי אותו.
תופרים את הנחש מחתיכות בד ג'ינס, אפשרי ממכנסי ג'ינס ישנים כמו שאני עשיתי.
לצורך תפירת הכרית גזרתי חתיכות בד מג'ינסים בצבע שחור (בשני גוונים), תכלת וטורקיז.
את הגזרה עשיתי ככה: הקפתי את מושב השרפרף על הנייר ואז ציירתי נחש מכורבל עם הראש בסיבוב החיצוני. השתדלתי לשמור על רווח קבוע בין הקווים בכל הסיבובים.
ואז על הגזרה סימנתי את פסי הנחש ומספרתי את כל החלקים.

גזרתי את החלקים מבד שחור, תכלת וטורקיז תוך כדי מספור שלהם בהתאם למספרים על הגזרה.
את צידו התחתון של הנחש גזרתי לפי אותה הגזרה – בחתיכות בד גדולות ובלי פסים – מבד שחור בשני הגוונים לסרוגין.
[ad#adaptive]
תפרתי את החתיכות לפי המספרים גם של הצד העליון וגם של צידו התחתון של הנחש. גיהצתי את שני החלקים שקיבלתי (פתחתי אל כל שולי התפרים).

מצאתי בקופסת הרקמות והסרטים שלי שרוך קלוע כצמה בצבע ורוד ללשון הנחש ושמתי אותו מקופל בשניים על ראש הנחש – עם הקיפול אל שולי הבד (ועם הקצוות אל תוך ראש הנחש). הדקתי את הקיפול לבד בעזרת סיכה.

בשלב הבא הנחתי את החלק העליון של הנחש על החלק התחתון והדקתי אותם עם סיכות לאורך של כ-30 ס"מ. תפרתי את החלקים ששולבו לאורך 30 ס"מ והפכתי את הראש של נחש לצד הימני. שמתי את הראש בין שולי החלקים שלא נתפרו עדיין והדקתי שוב את החלקים האלה בעזרת סיכות לאורך כ- 30 ס"מ. תפרתי את השוליים לאורך 30 ס"מ נוספים והתחלתי כבר למלא את החלק ההפוך של הראש באקרילן שהוצאתי מכרית ישנה.

אחרי שמילאתי את הקטע הראשון התפור (30 ס"מ ראשונים) הפכתי את הקטע השני (30 ס"מ נוספים) ולא מילאתי אותם בנתיים אלא שמתי שוב בין שולי הגזרה ושוב הדקתי עוד כ-20-30 ס"מ הבאים עם סיכות תוך כדי שמירה על התאמת חלקי הגזרה (העליון והתחתון).
[ad#rectangle]
וכך המשכתי עד שכל הנחש היה תפור, הפוך וממולא באקרילן עד קצה הזנב. כ- 7 עד 10 ס"מ האחרונים בזנב הנחש תפרתי ביד – עשיתי תפר נסתר.
מה שנשאר לעשות עכשיו – זה לתפור או להדביק את העיניים. אני בחרתי שני כפתורים ותפרתי אותם על ראש הנחש.
כרית בצורת נחש
זהו!
כרית בצורת נחש

וכאן ניתן לראות את כל התהליך במצגת:

תעקבו ושיתפו!