מזמןנר לחנוכה מחמר פולמרי חשבתי לנסות לעשות משהו מחמר פולימריפימו. קראתי כמה מאמרים וזכרתי את התהליך. אתמול סוף סוף הגעתי לזה, הכנתי משהו במיוחד לכבוד החנוכה המתקרב. וזה כמוון נרות. את החמר קניתי כבר מזמן והוא חיכה לי בארון. הרבה זמן חשבתי: מה לעשות לחנוכה? ואתמול פתאום הבנתי מה אעשה – מגנטים למקרר עם נרות חנוכה.

אז התהליך הולך ככה:

הכינו חמר פולימרי (פימו או חברה אחרת) של 5 צביעים. במקרה שלי זה לבן, אדום, צהוב, ירוק וחום. למי שקשה לו לדמיין איך צריך להראות נר – תציירו. הכינו קרש חיתוך חלק וסכין דקה מאוד וחדה. הגובה של היצירה בשלב ראשון הוא 1 ס"מ וצריך לדאוג שכל החתיכות יהיו בגובה זהה.

1. חתכתי מהחתיכה האדומה בלוק של 1X1 ס"מ לכל אורך החתיכה – זה יהי נר. היצרתי את הצידו העליון של הנר ועשיתי חתך קצר של סנטימטר אחד באמצע ע"מ להכניס את הפתיל. מהצד השני קיצרתי את האורך בסנטימטר אחד, כי הבנתי שלא יספיק לי צבע לבן. את הפינות של קצה הנר עיגלתי.

נרות לחנוכה מחמר פימו

2. בשביל הפתיל חתכתי חתיכה צרה מהצבע החום והכנסתי אותה לתוך החתך בגוף הנר. חתכתי קוביה מהצבע הצהוב, גילגלתי אותה עד שנהייתה צילינדר בגובה של 1 ס"מ ואז יצרתי ממנו צורה של להבה בה גם עשיתי תחך באורך של 5-7 מ"מ. לתוך החתך הזה הכנסתי בזהירות את הקצה השי של הפתיל החום.

עושים נר לחנוכה מחמר

3. יצרתי נר ועכשיו הייתי צריכה לעשות לו רקע לבן. לשם כך היה צריך להקיף את הנר עם החמר הלבן, ובו זמנית לעצב צורת עיגול ממנו.

4. הצעד הראשון הוא להכניס חתיכות חמר לבן בין הלהבה לבין הנר.

נר מפימו

5. הצעד השני – להתאים חתיכות של הצבע הלבן לצורת הלהבה ולהקיף אותה בעזרתן. צעד שלישי – להדביק חתיכה דקה של 2-3 מ"מ בתחתית הנר. צעד רביעי – להדביק חתיכות מלבניות משני הצדדים של הנר לכל אורכו. והצעד האחרון – לסיים ולהשלים את העיגול הלבן. כשכל החתיכות נמצאות במקומן, צריך להצמיד אותן ולדחוס טיפה את ה"עוגיה" כלפי המרכז. אבל לא להגזים. שלב הדחיסה עוד לא הגיע.

מגנט למקרר מחמר פימו

6. עכשיו צריך ליצור מסגרת ירוקה. חתכתי מלבן מחמר ירוק ולשתי אותו עד שנוצר סרט בעובי של 4-5 מ"מ ורוחב שווה לגובה העוגיה. עטפתי את העוגיה בסרט ירוק. עשיתי עוד סרט כי לא הספיק לי והדבקתי את הקצוות.

נר לחנוכה מחמר

7. הגעתי לשלב הדחוסה. דחסתי את העוגיה כלפי המרכז תוך כדי שמירה על גובה אחיד. לקח לי די הרבה זמן וכוח. הפסקתי כאשר העוגיה הגיעה לגובה של 5 ס"מ. אז החלטתי לעשות קישוט למסגרת. גילגלתי נקניק דק מחמר חום והוספתי 8 חתיכות ממנו למסגרת עם מרווחים שווים. אחרי זה גילגלתי את הצילינדר שוב כדי לשטח את הקישוט של המסגרת.

נרות לחנוכה

8. את הצילינדר שקיבלתי שמתי במקפיא לחצי שעה. בנתיים ערבבתי את השאריות ויצרתי מהן כוכבים בהם עשיתי חורים עם קיסם שיניים.

9. הוצאתי את הצילינדר מהמקפיא וחתכתי ממנו 9 עיגולים בעובי של 3-4 מ"מ.

מגנטים למקרר ותליונים מפימו

10.  החלקתי טיפה את פני העיגולים והעברתי אותם בזהירות למגש אפיה המכוסה בנייר אפייה. את המגש צריך למקם בתנור לא בקרבת גוף החימום העליון. את העיגולים לא לשים יותר מידי קרוב זה אל זה (החמר טיפה גולש בחום). את העוגיות אפיתי 30 דקות בחום של 130 מעלות והשארתי אותם עד שהתקררו בתוך התנור. כשהוצאתי אותם, הדבקתי עליהם מגנטים עם דבק חם.

וזה מה שיצא

נרות לחנוכה מחמר פימו

תעקבו ושיתפו!