קונים אגרטל זכוכית פשוט, מכינים מפיות עם פרחים גדולים, מפרידים שכבה עליונה של המפית וגוזרים בזהירות פרחים ועלים.

מנקים את האגרטל עם אצטון או כהל על מנת להסיר כתמי שמן ולכלוך מהזכוכית איפה שנדביק את הפרחים הגזורים.

הידיים צריכות להית נקיות ויבשות.

הדבקת מפיות על אגרטל זכוכית

ניקח דבק מפיות או דבק פלאסטי רגיל (מדולל במים בפרופורציה של 1:1). נניח את האגרטל על הצד על השולחן. נמקם את הפרח הראשון במקום הרצוי. ניקח מכחול שטוח ונמרח את הדבק על הפרח מהמרכז אל הצדדים. תוך כדי המריחה נשטח את הכמתים הנוצרים ונסיר בועות אוויר. ניתן לפרח להתייבש קצת ונסובב את האגרטל טיפה על מנת שהפרח הבא יהיה למעלה. נמשיך בהדבקה עם הפרח השני.  כאשר הפרחים מגיעים למגע עם השולחן הם צריכם להיות יבשים לגמרי, אחרת הם יידבקו לשולחן והיצירה שלנו תיהרס.

נדביק גם עלים.

אחרי שכל הקטעים הגזורים מודבקים כרצוי צריך לייבש את היצירה כמה שעות ואז למרוח עוד שכבה של דבק על כל הפרחים ועלים ולתת לו להתייבש.

אחרי שכל האלמנטים יבשים נוסיף קצת צבע לפרחים ועלים.

כשמדביקים מפית דקה על זכוכית, לעיתים קרובות צבעי המפית בסוף נראים דהויים ובהירים מדי. בהדבקת מפיות על משטח לא שקוף יש לבעיה זו פתרון: את המשטח מתחת למפית צריך לצבוע בצבע בסיס לבן, ואז צבעי המפית יהיו מספיק מובהקים.

בעבודה עם זכוכית יש צורך שההדבקה תשתקף דרך הזכוכית מכל הצדדים ולכן אי אפשר לצבוע משטח מתחת לקטעי המפית בצבע לבן אטום. טיפ: לכן מדביקים את המפית כמו שהיא ואז מחיים אותה עם צבעים מתאימים. פשוט מציירים על המפית ומדגישים אלמנטים רצויים בצבע. ניתן להשתמש בצבעים אקריליים או טושים אבל לגימור סופי חייבים למרוח עוד שכבת לכה.

אני השתמשתי בצבע אקרילי בורדו ולבן לעלי הכותרת ובצבע ירוק לעלים על מנת לתחום אותם. פה זה כבר תלוי בכם: איך תדגישו את הפרחים ועלים.

אחרי שהצבעים התייבשו, נצפה את הפרחים בלכה אקרילית, רצוי 2 שכבות. ולא לשכוח לתת להתייבש לכל שכבה.

בשלב זה ניתן להכניס את האגרטל לתנור ל- 30-40 דקות בחום של 130-140 מעלות. כך לכה מקבלת עמידות בפני מים.

בשלב האחרון אפשר לתחום את הפרחים בתוחם מיוחד לקרמיקה או לזכוכית. אם רשום על התוחם שניתן להכניסו לתנור – תעשו תחימה קודם. את התוחם מיועד לצביע על זכוכית  אסור לחמם (הוא רותח בחום ויוצא מהתנור מחורר) ואז התחימה נעשית אחרי החימום בתנור.

כאשר התוחם לזכוכית מתייבש הוא נהיה גם ככה עמיד במים.

תעקבו ושיתפו!