ציור על זכוכית

בזמנו כששיפצנו את הדירה החדשה שלנו, היה לנו חלון טריסי זכוכית בחדר האמבטיה והחלטנו להיפטר ממנו. חשבנו שאין לנו צורך בחלון נפתח כי יש יציאה למרפסת שרות ולכן עשינו את החלון החדש מבלוקים של זכוכית.

כדי שחלון כזה לא יראה ריק ופשוט מידי צבעתי על כל בלוק ענף עם עלים בעזרת צבעי הזכוכית.

כמוון, עשיתי זאת לפני שהתקנו את הבלוקים לתוך החלון.

תהליך ציור על זכוכית שטוחה קל ומהנה.

מתחילים, כרגיל, מניקוי המשטח בעזרת אצטון. על הזכוכית מציירים ענפים ועלים תחילה בעיפרון רגיל ואחר-כך בעזרת התוחם.

אם מתכננים תמונה אחידה על פני כל הבלוקים, צריך להניח אותם על השולחן ביחד ולצייר את התמונה עליהם.

עם התוחם עוברים על כל הקווים שציירנו ומשתדלים ללחוץ על השפרפרת בצורה קבועה על מנת שנקבל פס תוחם אחיד בעוביו.

כשמסיימים את התחימה, משאירים את הבלוקים במנוחה למשך כחצי שעה ואז מתחילים למלא את החללים בתוך קווי התוחם. אני השתמשתי בצבעי זכוכית על בסיס מים מפני שצבעים אלה נוזלים יותר ומתאימים היטב למשטחים שטוחים.

לצביעת המשטחים העקומים עדיף להשתמש בצבעי זכוכית על בסיס טינר (אצטון). הם מתייבשים מהר ולא מספיקים לגלוש למקומות הלא רצויים בציור.

את הצבעים ניתן לערבב ולקבל גוונים יפים ומפתיעים. לצורך צביעת העלים לקחתי צהוב, ירוק, אדום וכחול כי לא היה לי צבע חום.  עירבבתי ירוק, כחול ואדום וקיבלתי חום. אחר-כך דיללתי אותו בצבע צהוב וקיבלתי את מה שאתם רואים בתמונה.

עיצוב חלון

כדי לקבל הפרדה בין הצבעים צריך לטפטף צבע צהוב בהתחלה ואז לטפטף את החום לידו. יש להכניס את קצה המחת לתוך הטיפה הצהובה ולמשוך את הצבע הצהוב לתוך החום. כך מתקבלות קרניים צהובות בתוך הצבע החום.

אחרי שצובעים את כל העלים משאירים אותם למשך לילה ודואגים ששום דבר לא ילכלך את היצירה שלכם ואף אחד שלא יגע בה.

אחרי שהצבעים מתייבשים ניתן להתקין את הבלוקים לתוך החלון. הציור לא דורש יותר שום טיפול וניתן לשטופו או לנגבו במטלית רטובה.

בהצלחה!

תעקבו ושיתפו!