מוזאיקה מקליפת ביצהוואלה, מיזמן לא הוספתי פוסטים.
היום אציג עוד יצירה מקורית – קופסת תכשיטים שמקושטת במוזאיקה מקליפת ביצה. את הקופסה אפשר לתת במתנה לחברה או לאמא או להשאיר לעצמך כמו שאני עשיתי, כי אהבתי את הקופסה מאוד 🙂
על הטכניקה ניתן לקרוא עוד בפוסט הקודם. ההבדל היחיד של היצירה הנוכחית – בכך שאת הקליפות צבעתי בצבעים שונים לפני הדבקה.ובכן, שוטפים 3-4 ביצים, שוברים אותן ועושים חביתה או שקשוקה. לטעמכם.

קישוט קופסת תכשיטים במוזאיקה מקליפת ביצה

בחציי הקליפות מורידים את הכרום הפנימי ומייבשים את הקליפות. צובעים אותן בצבע ירוק זהב – 3 חצאים, ירוק ככה  2-3 חצאים וחצי קליפה אחת בוורוד פוקסיה. אני השתמשתי בצבעים אקריליים כרגיל. נאלצתי לעשות מספר שכבות כי הצבעים לא כיסו טוב את הקליפות.

מוצאים חתיכת תחרה או קטע רקום או מודפס מבד יפה וגוזרים צורה מתאימה ממנו. לי היתה רשת ורודה עם רקמת חרוזי זכוכית. כדי להבליט את הפרח הייתי צריכה לצבוע משטח שמתחתיו בצבע ירוק-זהב. ואת שאר המשטח העליון – בירוק כהה. הדבקתי את הפרח עם דבק פלסטי וכדי להצמיד טוב את שולי הפרח לקופסה, תיחמתי אותו בחומר מיוחד שקוראים לו טוליפ (מצוי בחנויות חומרי היצירה). שמתי גם כמה טיפות ממנו בין החרוזים.

כל המשטחים הפנימיים של הקופסה צבעתי בירוק כהה. אפשר גם להדביק מראה.

עכשיו הגענו סוף-סוף לשלב הדבקת המוזאיקה. מדביקים את קליפת הביצה לפי עיקרון ניגוד הצבעים וגם משתדלים להדביק חתיכות גדולות בשולי המשטח וחתיכות קטנות במרכזו. משתמשים בדבק פלסטי רגיל ונזהרים לא לשים יותר מידי ממנו – שלא יימרח על הקליפות הצבועות.

כשמסיימים את המוזאיקה, מכסים את כל המשטחים בלכה אקרילית. אני השתמשתי בלכה מבריקה למשטחים חיצוניים ובלכה מט לפנימיים.

סיימנו!

תעקבו ושיתפו!