תפוח בדבש - תחתית לכוס מפימובשבת האחרונה הכנו יחד עם הבנות שלי תחתיות לכוסות מחמר פולימרי – פימו. מזמן תכננתי לעשות תחתיות מפימו והפעם הייתה לנו הזדמנות מצויינת להכין מתנות לראש השנה.
הטכנוליגיה היא בדיוק כמו שסיפרתי בפוסט על נרות לחנוכה. על מנת לקבל תפוח משני צבעים הכנתי קודם כל שתי נקניקי פימו: אדום וצהוב. חידדתי את שני הנקניקים מצד אחד והשאתרי אותם עגולים מצד האחר, כך שהחתך שלהם היה בצורה של טיפה. אחרי זה סובבתי אחד מהם ואז חיברתי אותם ביחד (בצורה של יינג ויאנג) ועשיתי מהם נקניק אחד.

בשלב הבא חתכתי חתיכה חדה מהמלבן בצבע חום לכל אורכו , עשיתי חתך גם לכל האורך של הנקניק אדום-צהוב, והכנסתי את החתיכה החומה לתוך התפוח.

ישעתי נקניק ירוק דק וחידדתי אותו כמו שעשיתי קודם עם הצהוב והאדום. התחך של הנקניק הירוק ניהיה בצורה של עלה. חתכתי עוד חתכים שפיציים מהלבן באורך של מלבן פימו והקפתי בעזרתם את העלה: הכנסתי את הלבן בין העלה לצ'ובצ'יק החום ובין העלה לתפוח עצמו.

[ad#adaptive]

בשלב הבא הכנתי פס לבן עבה ברוחב של מלבן פימו ובאורך של מעגל התפוח. כשלשתי את הפימו הלבן הבנתי שהו לא באמת לבן אלא מעין שקופ ולכן רצותי להוסיף לו קצת צבע, אז הכנתי עוד שני פסים דקים (צהוב ואדום) באותו האורך והרוחב והדבקתי אותם ביחד.

אחר-כך הקפתי בעזרת הפס הלבן-צהוב-אדום את התפוח והדקתי טוב את הקצוות ביחד.

תפוחים בדבש - תחתיות לכוסות מפימו

קיבלתי נקניק עבה עם צורת התפוח בפנים והתחלתי לגלגל אותו על מנת להדק את כל הצבעים של פימו בתוכו לולגרום לכל התערובת הזאת להיות הומוגנית, ללא רווחים ותפרים.

גילגלתי את הנקניק ואז לחצתי משני הקצוות כדי לצמצם אותו לאורך וכך עשיתי עד שהוא ניהיה די גמיש והבנתי שבפנים הכל התחבר.

אז לחצתי עליו עד שהגיע לקוטר של כ-7-8 ס"ם ועובי של כ-2 ס"ם. תיכננתי לעשות ממנו 4 תחתיות, אבל הוא היה די רך וגמיש כך ששמתי אותו למקפיא להתקשות טיפה.

[ad#rectangle]

כעבור חצי שעה הוצאתי אותו מהמקפי, הורדתי ממנו את החמר המלוכלך משני התדדים ואז חתחתי בזהירות עם סכין חדה ודקה מאוד ל-4 חתיחות.

תיקנתי קצת את הפנים של כל תחתית, יישרתי ועשיתי אותם חלקים, ואז הכנסתי אותם לתנו בתוך שקית לקליעה (חמר פימו פולט גזים רעילים בזמן החימום ולא כדאי לחמם אותו בתנור בו עושים אוכל, אלא אם כן שמים את הפימו בשקית הרמטית). תשתדלו לסדר את השקית כך שלא תיגע במשטח העליות של פימו, אחרת המשטח לא יוצא חלק.

מחממים את היצירות במשך 30 דקות ובחום של 130 מעלות, משאירים להתקרר בתוך התנור ואז מוציאים ומתחילים להשתמש בהן.

תשאלו אותי, אז מה הילדות שלי עשו? הן נתעניינו, למדו ועשו את היצירות שלהן:

יצירות של ילדים מפימו

תעקבו ושיתפו!